Vzdrževanje čistega akumulatorja je eno najpomembnejših opravil, ki jih lahko naredite sami, hkrati pa je tudi eno najlažjih del. Seveda pri tem ne gre za lep vtis, ki ga napravi čist akumulator, ampak za čistočo, ki prepreči izgubljanje energije.
Vsak akumulator ima končni pozitivni in negativni pol speljan skozi pokrov kot priključek za zunanjo povezavo. Če bi ta dva priključka med seboj spojili z žico, bi nastal kratek stik z obilico isker. Žica je sijajen električni prevodnik, prav tako prah in umazanija, še zlasti kadar sta mokra. Prav neopazno lahko postaneta skoraj neviden električni prevodnik na umazanem akumulatorju, ki počasi izgublja energijo.
Še posebej se energija izgublja zaradi slabega stika na priključkih akumulatorja. Splošno znano kopičenje bledo zelene korozijske snovi, ki se pri akumulatorjih nabira na priključkih, je posledica delovanja plinov, ki prihajajo iz notranjosti akumulatorja. Ta korozijska snov je odličen izolator, ki se nabere med akumulatorskim priključkom in kabelsko objemno sponko. Na videz je lahko spoj dober, vendar je vmes ravno dovolj debela plast korozije, da poslabša stik in prepreči pretok električne energije.
Pri čiščenju in pregledu akumulatorja je potrebno pregledati kable. Vsaka razpoka ali razpadla izolacija je vzrok za menjavo kabla. Vedno zamenjajte kabel z enakim premerom in dolžino saj vam lahko nagaja pri zagonu. Vedno morate izključiti glavno stikalo v kontaktni ključavnici preden odstranite kabel saj bi drugače lahko povzročili napetostne sunke v električni napeljavi, ki lahko poškodujejo računalnik.
Pravilno delovanje akumulatorja preverjamo z različnimi napravami (aerometer, voltmeter, plavajoče kroglice).
Akumulator morate preizkušati v vsakem letnem času, če se hočete izogniti preobremenjevanju električnih naprav v avtu, pa tudi zato da boste pravočasno odkrili slabost preden vam popolnoma propade.
Če imate akumulator zaprte izvedbe, ki ne zahteva vzdrževanja preverjajte stanje napolnjenosti z opazovanjem testnega indikatorja. Pri zaprtih brez testnega indikatorja morate preverjati stopnjo napetosti z voltmetrom. Taki akumulatorji morajo imeti če so polni in brez obremenitve 12,6 V.
Z aerometrom preizkusite vsako akumulatorsko celico posebej. Vrednost med 1,260 in 1,300 v vsaki celici pomeni da je akumulator v dobrem stanju. Vse celice morajo imeti vsa odčitana števila enaka, če je več kot 0,050 razlike pomeni da je akumulator potrebno zamenjati.
Nikar ne mečite starih in odsluženih akumulatorjev v smeti, kaj šele v naravo, saj vsebujejo okolju nevarne snovi. Za odpadne akumulatorje mora poskrbeti vaš prodajalec, ki ima za to namenjene zabojnike!!!

Polnjenje akumulatorja
Vzroki za izpraznitev so lahko pokvarjen alternator, napaka v regulatorju napetosti, premočna korozija ali poškodovani kabli.
Akumulator se lahko izprazni če pustite pri ugašenem motorju prižgane žaromete, v takem primeru je potrebno akumulator ponovno napolniti. Polnilniki akumulatorjev obnavljajo kemikalije v akumulatorju, tako da so le te z medsebojnim vplivanjem spet sposobne proizvajati električni tok, ki je potreben za vsakokratni zagon motorja.
Izpraznjen akomulator ki je sicer v dobrem stanju lahko polnite na dva načina:
- Počasno polnjenje pri katerem se pretaka šibek tok 5-15 A in to 12-14 ur
- Hitro polnjenje pa poteka 50-60 A 1 do 2 uri
Če je le mogoče polnite akumulator počasneje saj bo dalj časa poln in ne pride do notranjih poškodb.
dr. Peter Vindiš